נציגי הקואליציה לשר המשפטים: "ללא נציגי העם ההחלטות מבוטלות"

ישראל רובין No Comments on נציגי הקואליציה לשר המשפטים: "ללא נציגי העם ההחלטות מבוטלות"

לאחר כינוס הוועדה לבחירת שופטים, למרות היעדרותם של נציגי הממשלה והקואליציה, שיגרו השרה רגב וח"כ מארק מכתב בהול לשר המשפטים בדרישה לבטל את הישיבה ולא לפרסם החלטות, במכתב ציינו כי בהתאם לחוק יסוד השפיטה אין לוועדה להתכנס עם פחות מ-7 חברים

יו"ר הכנסת המיועד ושר המשפטים המיועד יריב לוין ואבי ניסנקורן | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה בשעה האחרונה, על אף הודעתם הברורה של שלושת נציגי הימין ורוב הקואליציה, השרה רגב והחכי"ם האוזר ומארק. נציגי הליכוד בוועדה שיגרו מכתב בהול לשר המשפטים אבי ניסנקורן שיורה לוועדה להתפזר ולא לפרסם את החלטותיה לאור היעדרותם המלאה של נציגי הקואליציה.

במכתב מציינים כי בהתאם לחוק ייסוד השפיטה אסור לוועדה להתכנס פחות מ-7 חברים, וללא הנציגים של הריבון – העם ההחלטות בטלות ומבוטלות.

השלושה נעדרו מהישיבה לאחר שביקשו להגיע להסכמות על השופטים שיעלו להצבעה, ופסלו את השופטים עבאס עאסי לאור פסיקותיו החד צדדיות והישאל שביטה לאור עברה בייצוג מחבלים.

השלושה נעדרו וסמכו על החוק שקובע כי הוועדה לא תתכנס אם היא מונה פחות משבעה חברים אך הוועדה התכנסה למרות זאת כאמור. במינוי של שופטים למחוזי אפשר למנות ללא 7 חברים, אך תמיד היה מקובל למנות את השופטים בהסכמות רחבות.

 



0 תגובות